fannybarcelona.blogg.se

Las Cuevas

Publicerad 2014-11-02 13:34:56 i Allmänt,

Häromdagen uppmärksammade Agge mig på att jag inte bloggat på länge och att hon vill veta vad ja sysslar med här borta. Så självklart ska du få ett inlägg Swagge, förresten, hur sjukt är det inte att du fyller 20 år om exakt en vecka?!?!

Veckan som gått var fylld med mycket plugg, bland annat en midterm tenta. Men för att göra tillvaron lite roligare så unnade vi oss i onsdags en plugg-fri kväll. Jag, Annelie och Natalie (en danska från skolan) träffades hemma hos Annelie för att äta en massa plockmat och framförallt för att dricka vin, var verkligen en super trevlig kväll. 





På fredags kvällen hade jag en dejt med Operation Research, kanske låter spännande men består till 100 % av ekvationer jag skrivit av en svart tavla, som i sin tur skrivits upp av en lärare som 90% av tiden inte kan lösa dom själv. Vidare förklarar han inte heller några uträkningar och det finns ingen kurslitteratur..... Kul va? 

Igår (lördag) gick jag till bageriet och köpte färskt bröd och färskpressad apelsinjuice till frukost innan jag motvilligt fortsatte med plugget. Vid kl 18 hade jag fått nog och kände att ikväll måste något kul hända innan jag blir deprimerad av allt pluggande. Så bestämde träff med Aimee och Laura (två av de skottska tjejerna från slolan) och vi startade kvällen på en rooftop bar. 





Efter att ha avnjutit en drink och utsikten gick vi vidare till en av mina favoritbarer. Där säljer dom svingoda mojitos för 3,5 euro (alltså under 35 kr), känns helt ok. Efter ett par mojitos gick vi till en bar som ligger mittemot min balkong, Las Cuevas. Där har dom en murad källare med massa fina ljus och dekorationer, känns nästan som att man är i en regnskog. Kvällen till ära var det FULLPACKAT med spanjorer och djn spelade bara spansk musik, ett tag hade dom även folk som sjöng live till musiken, super häftigt! Vi stog som tre turister mitt på dansgolvet och dansade tills dom stängde, helt klart min roligaste utekväll i Barcelona hittills! Att tillägga: bartendern på det här stället är GRYM, i flera veckor har jag försökt att få någon att blanda en Likör 43/Mjölk drink till mig men alla har bara skrattat. Hon skickade upp någon att hämta likören från baren på övervåningen och blandade glatt ihop den med mjölk. Så nöjd var jag.

Idag är jag mindre nöjd, huvudet är lite tungt och plugg står återigen på schemat, vill bara att det ska bli måndag så att jag får skriva tentan.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela